Danas brodogradilište Punat iz kojeg se razvila Marina Punat grupa slavi stoljeće rada i postojanja. Prigodna svečanost kojom je skromno obilježena obljetnica održana je u velikoj remontnoj hali Brodogradilišta Punat koje je počelo kao mali otočni graditelj drvenih brodova 1922. godine, da bi se iz brodograditeljstva razvila današnja Marina Punat Grupa u kojoj dominira marina Punat, a brodogradilište je njen servisno-remontni pogon.
Uz veliku obljetnicu pokretač Marina Punat Grupe, ujedno bivši direktor brodogradilišta Punat kao i marine Punat Dragutin Žic predstavlja monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat”. To mu je druga monografija, nakon što je 2014. godine objavio monografiju “Marina Punat Grupa: Prvih 50 godina”.
Monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat” možete preuzeti na linku ovdje:
https://webcam.marina-punat.hr/2022-Brodogradiliste-Punat.pdf
Glavne točke na stoljetnoj lenti brodogradilišta Punat:
1922. godina: Nikola Zorić (1897–1981) je pokrenuo brodogradilište s 11 radnika, na površini od 1654 m2 s dva navoza. Gradili su se najčešće drveni motorni jedrenjaci do 350 t nosivosti. Bile su to tragete, leuti, brodovi za teret, ribarice i jahte.
1945. godina: Nakon rata popravljena je šteta koju je brodogradilištu nanijelo višekratno bombardiranje i odmah je prošireno. Nastavljena je tradicija drvene gradnje.
1947. – 1963. godina: U brodogradilištu Punat je izgrađeno 78 različitih drvenih brodova, a brodogradilište je prošireno novim skladištima, opremnom obalom i gatovima, energetskim postrojenjima te mehaničarskom, električkarskom, bravarskom, drvodjeljskom, ličilačkom i staklarskom radionicom, radionicom za plastificiranje i brodograđevnom halom visine 12 metara s mosnom dizalicom nosivosti 5 t.
1961. godina – U brodogradilištu počinje raditi tvornica vijaka, matica i podložnih pločica od mjedi i čelika.
1964. godina – Uz brodogradilište je otvorena marina za prihvat jahti u zimskim mjesecima.
1970. godina – Brodogradilište je osposobljeno za popravak, rekonstrukciju i gradnju čeličnih i aluminijskih plovnih objekata. Primjenjuju se nove tehnologije gradnje pomoću vodootpornih ljepila i slojevite (lamelirane) izvedbe, a nastavlja se i gradnja drvenih brodova.
1976. godina: Izgrađena je jahta Jadranka, duljine 35 m, istisnine 130 t i brzine 28 čvora.
1980. godina: Sa 180 zaposlenih brodogradilište Punat postaje najveće brodogradilište drvenih brodova u Hrvatskoj.
1994. godina: Brodogradilište je privatizirano.
2001. godina: Većinski vlasnik brodogradilišta Punat postaje Marina Punat.
2022. godina: U brodogradilištu Punat rade se remonti svih vrsta radnih plovila kao i plovila za razonodu i luksuznih jahti do 50 metara dužine. Grade se novi bazeni za travel liftove. U 2023. godini planira se da će početi s radom 500-tonski travel lift, koji će biti najveći u Hrvatskoj. Ovaj investicijski ciklus teži više od 50 milijuna kuna.
Izvor fotografija: Brodogradilište Punat