Aktualno

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

Zadar na idra: Šest dana manifestacije posvećene očuvanju pomorske baštine

U Zadru je od 21. do 26. listopada održana...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

Žicova monografija o 100. godišnjici brodogradilišta Punat “Tradicija za budućnost”

Monografiju "Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat" možete preuzeti na linku ovdje:

Danas brodogradilište Punat iz kojeg se razvila Marina Punat grupa slavi stoljeće rada i postojanja. Prigodna svečanost kojom je skromno obilježena obljetnica održana je u velikoj remontnoj hali Brodogradilišta Punat koje je počelo kao mali otočni graditelj drvenih brodova 1922. godine, da bi se iz brodograditeljstva razvila današnja Marina Punat Grupa u kojoj dominira marina Punat, a brodogradilište je njen servisno-remontni pogon.

Uz veliku obljetnicu pokretač Marina Punat Grupe, ujedno bivši direktor brodogradilišta Punat kao i marine Punat Dragutin Žic predstavlja monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat”. To mu je druga monografija, nakon što je 2014. godine objavio monografiju “Marina Punat Grupa: Prvih 50 godina”.

Monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat” možete preuzeti na linku ovdje:

https://webcam.marina-punat.hr/2022-Brodogradiliste-Punat.pdf

Glavne točke na stoljetnoj lenti brodogradilišta Punat:

1922. godina: Nikola Zorić (1897–1981) je pokrenuo brodogradilište s 11 radnika, na površini od 1654 m2 s dva navoza. Gradili su se najčešće drveni motorni jedrenjaci do 350 t nosivosti. Bile su to tragete, leuti, brodovi za teret, ribarice i jahte.

1945. godina: Nakon rata popravljena je šteta koju je brodogradilištu nanijelo višekratno bombardiranje i odmah je prošireno. Nastavljena je tradicija drvene gradnje.

Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine
Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine

1947. – 1963. godina: U brodogradilištu Punat je izgrađeno 78 različitih drvenih brodova, a brodogradilište je prošireno novim skladištima, opremnom obalom i gatovima, energetskim postrojenjima te mehaničarskom, električkarskom, bravarskom, drvodjeljskom, ličilačkom i staklarskom radionicom, radionicom za plastificiranje i brodograđevnom halom visine 12 metara s mosnom dizalicom nosivosti 5 t.

Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952
Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952.

1961. godina – U brodogradilištu počinje raditi tvornica vijaka, matica i podložnih pločica od mjedi i čelika.

1964. godina – Uz brodogradilište je otvorena marina za prihvat jahti u zimskim mjesecima.

1970. godina – Brodogradilište je osposobljeno za popravak, rekonstrukciju i gradnju čeličnih i aluminijskih plovnih objekata. Primjenjuju se nove tehnologije gradnje pomoću vodootpornih ljepila i slojevite (lamelirane) izvedbe, a nastavlja se i gradnja drvenih brodova.

1976. godina: Izgrađena je jahta Jadranka, duljine 35 m, istisnine 130 t i brzine 28 čvora.

Završni radovi na jahti Jadranka 1976
Završni radovi na jahti Jadranka 1976. u remontnoj hali brodogradilišta Punat

1980. godina: Sa 180 zaposlenih brodogradilište Punat postaje najveće brodogradilište drvenih brodova u Hrvatskoj.

1994. godina: Brodogradilište je privatizirano.

2001. godina: Većinski vlasnik brodogradilišta Punat postaje Marina Punat.

2022. godina: U brodogradilištu Punat rade se remonti svih vrsta radnih plovila kao i plovila za razonodu i luksuznih jahti do 50 metara dužine. Grade se novi bazeni za travel liftove. U 2023. godini planira se da će početi s radom 500-tonski travel lift, koji će biti najveći u Hrvatskoj. Ovaj investicijski ciklus teži više od 50 milijuna kuna.

Brodogradilište Punat hala 2022. godine
Remontna hala brodogradilišta Punat danas može primiti radne brodove, plovila i jahte do 50 metara duljine
Naslovnica monografije 100 godina Brodogradilišta Punat

Izvor fotografija: Brodogradilište Punat

Novo

ACI – ADRIATIC NAUTICAL ACADEMY: Vrhunska škola mora Veljka Barbierija i Cina Riccija

Evo kako je nastala, funkcionirala i rasla Jadranska nautička...

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

Ovako su se nekad krpale ribarske mreže

„Ribar plete mrižu svoju koja njemu triba, a ko će je sutra plesti baš ga nije briga … Zapivaj pismu, ribaru stari jer to...

„Puratićev kolotur“ u numizmatičkom zlatu i srebru

Hrvatska narodna banka u suradnji s Hrvatskom kovnicom novca izdaje prigodni zlatnik i srebrnjak "Puratićev kolotur" u seriji "Hrvatski inovatori". Budući da se radi...

RIJEKA BOAT SHOW 2024. Jubilarni 40. nautički sajam

U Rijeci se od 3 do 6. listopada 2024. održava jubilarni 40. nautički sajam. Rijeka Boat Show. Rijeka Boat Show je počeo kao nautički...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here