Pri kraju smo sa analizom ocjena koje su nautičari dali svakoj od ukupno 60 hrvatskih marina u našoj on line anketi na pet jezika. Također privodimo kraju i analizu online reputacije za sve hrvatske marine. Prije nego što objavimo rezultate pogledajte kako se ocjenjivalo, kako se dolazi do izračuna bodova za najbolje hrvatske marine i o kojim se sve priznanjima radi.
Ocjenjivanje marina i ponude u nautičkom turizmu: neovisno i sveobuhvatno
Nautičari su marine i ponudu nautičkog turizma u Hrvatskoj ocjenjivali online anketnim upitnikom na pet jezika putem portala Nautička patrola, a u ukupnoj ocjeni uzimala se u obzir i online reputacija. Ocjenjivanje marina trajalo je od 12. 4. 2022. (u 00 sati)do 31. 12. 2022. (do 24:00 sati).
Ocjenjivanje usluga marina i ponude hrvatskog nautičkog turizma portala Nautička patrola jedino je neovisno ocjenjivanje kvalitete marina i sadržaja nautičkog turizma u Hrvatskoj: bez utjecaja marketinga i potpore države.
Prvi put anketiranjem su obuhvaćene sve hrvatske marine, njih 60, a ne samo 30-tak koliko ih je dosad tijekom ljeta bilo moguće obići brodom.
Također, prvi puta dosad, ocjenjivao se njihov rad i usluge tijekom cijele godine, pa je zbog smanjene konkurentnosti sezonskih marina, uvedeno još jedno priznanje – Sezonska marina godine. U slučaju da neka od sezonskih marina visokim ocjenama i online reputacijom bude u vrhu te stekne uvjete za odgovarajuća priznanja u konkurenciji ostalih marina – pripada joj takvo vrhunsko priznanje.
Sadržaj upitnika
Osnova prikupljanja podataka Nautičke patrole je anketni upitnik na: njemačkom, engleskom, talijanskom, slovenskom i hrvatskom. Kao i prethodnih pet sezona kada je Nautička patrola tijekom ljeta posjećivala marine novinarskim brodom na jedra, sadržava sedam osnovnih pitanja koje se odnose na:
1. Ljubaznost osoblja;
2. Uređenje i čistoću marine;
3. Urednost i funkcionalnost toaletnog prostora;
4. Ugostiteljsku ponudu;
5. Sportske i rekreativne sadržaje;
6. Zabavne sadržaje,
te pitanje-ocjenu:
7. Koliko se ugodno osjećate u ovoj marini?
Anketiranim nautičarima za svaku su ovu procjenu marine ponuđene brojčane ocjene od 1 do 5, pri čemu je 1 najlošija, a 5 najbolja ocjena. Anketa sadrži i 8. pitanje otvorenog tipa: „U kojoj se marini osjećate najugodnije?“, gdje nautičari kao odgovor upisuju naziv odabrane marine, te se marina čiji je naziv upisan najviše puta nagrađuje visokim priznanjem „Moja najdraža marina“. Drugi dio upitnika je, kao i dosad, ponudio prostor za mišljenja i prijedloge, zapažanja, kritike i pohvale na račun naših marina i našeg nautičkog turizma.
Popis marina uključenih u anketu – od sjevera prema jugu (ukupno 60 marina)
- ACI Umag
- Nautica Novigrad
- Červar Porat
- Poreč
- Parentium
- Funtana
- Vrsar
- Valalta
- ACI Rovinj
- Marina Polesana Pula
- ACI Pula
- Veruda
- ACI Pomer
- ACI Cres
- ACI Ičići
- Marina Admiral Opatija
- Punat
- Marina Novi (Novi Vinodolski)
- Mitan Marina (Novi Vinodolski)
- ACI Supetarska Draga
- ACI Rab
- ACI Šimuni
- Marina Veli Rat
- Olive Island (Sutomiščica, Ugljan)
- Marina Veli Iž
- Marina Tankerkomerc Zadar
- Marina Borik
- Marina Dalmacija (Sukošan)
- Marina Kornati (Biograd)
- Marina Šangulin (Biograd)
- ACI Žut
- ACI Piškera
- Hramina
- Betina
- Pirovac
- ACI Jezera
- Tribunj
- ACI Vodice
- Mandalina (Šibenik)
- ACI Skradin
- Kremik
- Frapa Rogoznica
- Agana
- Marina Baotić (Seget Donji)
- Marina Trogir
- ACI Trogir
- Marina Kaštela
- ACI Split
- Marina Lav Podstrana
- Martinis Marchi Marina (Maslinica, Šolta)
- ACI Milna
- ACI Palmižana
- ACI Vrboska
- Marina Baška Voda
- Marina Korkyra (Vela Luka)
- ACI Korčula
- Marina Lumbarda
- ACI Slano
- ACI Dubrovnik
- Frapa Dubrovnik
Izračun ocjena
Izračunavanje ukupne ocjene pojedine marine sastoji se iz dva dijela:
1. Ocjene nautičara, što čini 70 posto ukupne ocjene marine, i
2. Online reputacija, što čini 30 posto ukupne ocjene marine.
Ocjene online reputacije iskazuju se brojkama od 1 do 5, ali ne po pojedinim kategorijama već za ukupni dojam o marini.
Do konačne ocjene za svaku marinu dolazi se egzaktno u dva stupnja:
1. Zbroj prosječnih ocjena koje su nautičari dali iz svih sedam pitanja-kategorija podijeli se sa sedam. Potom se taj broj pomnoži sa 0.7 (čini 70 % konačne ocjene), a prosječna ocjena online reputacije za tu marinu pomnožena je sa 0.3 (čini 30 % konačne ocjene).
2. Dobivena dva broja za svaku marinu se zbrajaju i tako se utvrđuje konačna ocjena odnosno broj bodova za svaku pojedinu marinu. Izračuni se rade na dvije decimale.
Priznanja Nautičke patrole 2022. godine
Marini s ukupno najviše osvojenih bodova pripada i najviša hrvatska nautička nagrada Zlatno sidro.
SREBRNO SIDRO
Iduća marina, druga po redu prema ukupnom broju bodova osvaja Srebrno sidro.
BRONČANO SIDRO
Trećoj marini po redu s brojem ukupno prikupljenih bodova pripada Brončano sidro.
MOJA NAJDRAŽA MARINA
Marina čiji je naziv najviše puta upisan kao odgovor na pitanje „U kojoj se marini osjećate najugodnije?“ nagrađuje se visokim priznanjem Moja najdraža marina.
ZLATNI OSMIJEH JADRANA
Marina s najvišim ocjenama u odgovoru na pitanje o ljubaznosti osoblja osvaja priznanje Zlatni osmijeh Jadrana.
NAJBOLJA MARINA S ČARTEROM
Marina s najbolje organiziranim čarterom i s najviše pozitivnih ocjena čarter gostiju osvaja priznanje Charter marina godine.
ZLATNO SIDRO ZA MARINU SA SUHIM VEZOM
Marina s najkvalitetnijim suhim vezom osvaja Priznanje za vrhunski suhi vez.
ZLATNI VEZ GASTRONOMIJE
Marina kojoj su nautičari dali najviše ocjene za ugostiteljske sadržaje osvaja priznanje Zlatni vez gastronomije.
[…] godinu zaredom. Potrajalo je nešto duže, jer je Nautička patrola prvi put dosad primijenila online anketiranje nautičara, prvi put se ocjenjivanje rada marina odnosilo na cijelu godinu, a ne samo na ljetnu sezonu, i prvi […]