Od srijedu 29. svibnja do nedjelje 2. lipnja u Veneciji se održava peti Salone nautico Venezia. Ovoj još uvijek novoj nautičkoj izložbi trebale su samo četiri godine da se uzdigne i postane jedan od najpopularnijih, glavnih i najatraktivnijih međunarodnih nautičkih sajmova.
Taj streloviti uspon Venecijski nautički sajam treba zahvaliti prije svega činjenici da je kod naših susjeda nautička industrija na razini države vrlo dobro organizirana i vođena, te je po tome Italija postala nautička velesila. Tome su u velikoj mjeri potpomogle i još dvije činjenice: Venecija je jedinstvena svjetska atrakcija grada na vodi, i drugo – nautički se sajam održava u povijesnom Arsenalu, gradilištu i bazi vrlo jake pomorske flote, kojom je srednjovjekovna Mletačka Republika Serenissima ovladala najvećim dijelom jadranske obale i egejskih otoka sve do kraja 18. stoljeća kada ju je uništio Napoleon. Važno je i to što je glavni promotor sajma Grad Venecija a organizatori su poznata venecijanska promocijska kompanija Ve.La. S.p.A, u suradnji s Talijanskom mornaricom.
Venecijanski Arsenal, simbol stoljetne vojne dominacije Serenissime i srce njezine pomorske industrije u samom središtu Venecije, čine vodeni bazen i potpuno obnovljeni drevni paviljoni, prilagođeni suvremenoj nautici. Izložbeni prostori raspoređeni su u tom vodenom bazenu veličine 50.000 četvornih metara sa više od kilometra dugim gatom na kojem su vezovi za 240 jahti, super-jahti, brodova, brodica, jedrilica i drugih plovila. Vanjski izložbeni prostor veličine je 30.000 četvornih metara, s još oko 5.000 kvadrata sa izložbenim štandovima pod krovom. Novi srednji suhi dok u Arsenalu bit će izložbeni prostor posvećen vodenim sportovima. Istodobno, u Rio delle Galeazze bit će izloženi drveni motorni brodovi s endotermnim i električnim motorima.
Predviđeno je više od 50 kulturnih i drugih pratećih događanja
Inače, cijeli sajam je u duhu ekologije i očuvanja okoliša. Osim što će biti mjesto za prikaz takvih novih brodova i proizvoda, tijekom sajma održavat će se znanstvene konferencije, paneli i prezentacije, te radionice i obrazovne aktivnosti za djecu i obitelji. Predviđeno je više od 50 kulturnih i drugih pratećih događanja, od kojih su mnoga posvećena temama održivosti, zdravlja mora i novih električnih i hibridnih pogona.
Tako će se, primjerice, u petak 31. svibnja u sklopu sajma u Arsenalu, Tesa 102, na skupu od 10.30 – 12.30 Institut za pomorske znanost predstaviti CNR-ISMAR projekt bioraznolikosti “Biodiversity Science Gateway”. Taj institut provodi temeljna i primijenjena istraživanja u fizikalnoj, kemijskoj i biološkoj oceanografiji te u morskoj geologiji. Cilj je pridonijeti zaštiti i održivom upravljanju morskim okolišem i obalama.
U Arsenal dolaze i najpoznatiji talijanski i europski graditelji jahti
žŠto se tiče izlagača, u Arsenalu bit će svim najpoznatiji brendovi sa svojim najnovijim jahtama i super-jahtama: iz Ferretti grupe, Azimut-Benettija, Solaris Yachtsa, Sanlorenza, Astondoe, Greenlinea, Parda, Prestigea, Absolutea, Widera … U Arsenal dolaze i najpoznatiji talijanski i europski graditelji jahti na jedra u jednotrupnom i višetrupnom sektoru.
Sasvim sigurno jedna od glavnih bio-eko inovativnih atrakcija sajma u Veneciji bit će WiderCat 92, inovativni katamaran. Brodograditelj Wider prvo predstavljanje svog super eko inovativnog katamarana naziva talijanskom premijerom, te kaže da se zapravo radi o svjetskoj pretpremijeri, jer da će se službena svjetska premijera biti za tri mjeseca – na Yachting festivalu u Cannesu koji se održava od 10. do 15. rujna. Kako god to nazvali, sasvim je sigurno da će WiderCat 92 biti jedna od glavnih atrakcija sajma.
U tu eko-kategoriju najnovijih trendova u jahtama s alternativnim pogonom svakako spadaju i Greenline 48 Fly i Greenline 58 Fly, koji će također biti u moru na sajmu. Te hibridne i električne jahte također nude izvrsne performanse i udobnost uz uštedu goriva.
Od hrvatskih izlagača u Veneciji nastupaju već popularna Terra Nauta 30, kao i poznate jedrilice More 50 i 55 iz Dugopolja, zatim Adriatic Nave Yachting Group d.o.o. je u Arsenalu s motornim brodovima Regina Fim 40, pa Navetta 48, 64 i 75, Makai Yachts bit će u Veneciji s brodom Makai 37, koji se proizvodi u Kaštel Šućurcu, iz škvera u Marini Dalmacija u Sukošanu dolazi Master 630 Fish, Sailing Forever Adriatic d.o.o. iz Kaštel Gomilice u Veneciji nastupa kao diler i iznajmitelj više brendova brodova i na jedra i na motor. Isto tako Baotić Yachting će u Veneciji imati dva štanda: Axopar (Ponton P1) sa Axoparom 29 XC Cross Cabin i Axoparom 37 XC Cross Cabin te ma istom pontonu bit će i De Antonio sa: E23 Open, D32 Open, D36 Open i D42 Open.