Aktualno

CRES: Fešta od creske janjetine i sira

U subotu 26. 4.2025. s početkom u 17 sati...

Cres slavi 180 godina turističke tradicije: ACI marina Cres dobila priznanje za doprinos

U godini u kojoj Cres obilježava visoku obljetnicu, 180...

Kome i kada će se dodijeliti koncesija za Marinu Zadar?

Vlada još uvijek nije donijela odluku kome će dodijeliti...

CHARTER: Ima li Hrvatska brodove i posade za bogatu klijentelu?

Charter tvrtke sve više prelaze na full service model s posadom, što donosi izazove i ključno pitanje za sve nas – kako Hrvatsku pozicionirati kao vrhunsku luksuznu nautičku destinaciju?

Panel Crewed charter – prilika i izazov održan je jučer na 17. Danima hrvatske male brodogradnje i turizma – CROATIA NAUTIC SHOW-a 2025. u Marini Kaštela. Osnovna nit oko koje se vodio razgovor bila je ova: “Ako imamo najljepše more na “svitu”, ako imamo vrhunske stručnjake što se posada na brodovima tiče, ako imamo odlične marine koje nižu epitete vrhunskih odredišta, onda trebamo i daljnji napredak u charter turizmu. Poglavito u crewed charteru, odnosno posadama na brodu, s fokusom na vlasničke brodove, čime ćemo samo potvrditi kako smo destinacija za bogatu klijentelu.”

Ako želimo bogate goste, posjetitelje treba primati s osmijehom

Uz sudjelovanje panelista: Sare Douzan, direktorice charter tvrtke Noa-yachting i predsjednice strukovne grupe nautičkog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, zatim Zlatka Vodanovića, direktora charter tvrtke Adriatic Sailing i člana Izvršnog odbora Croatia Yachting Association, kao i Selme Čubare, stručnjakinje za komunikacije i digitalne alate, vlasnice tvrtki Charter Media, Charter.hr. Također i konzultanta i instruktora za ugostiteljstvo u Adria Libru, korporativnog trenera u kruzing industriji, motivacijskog trenera i supervizora za sektor hrane i pića Ivice Matijace, uz Vicka Ozretića, kapetana i predsjednika udruženja CROSS – Hrvatske udruge kapetana, skipera i članova poslovnih jahti.

Pod moderatorskom palicom Katarine Barić iz Pomorskog učilišta Adria Libar, koje se dugi niz godina bavi edukacijom pomoraca i profesionalnih nautičara, razgovaralo se o svemu onome što “tišti” ljude iz charter industrije – od zaštite našeg bisera, Jadranskog mora, od kojega svi živimo, do ulaganja u edukaciju ljudstva, ali i brendiranja onoga što imamo, no ili ne cijenimo dovoljno ili nismo svjesni u kojem raju svijeta živimo, pa niti ne percipiramo kako smo – bogati.

„Ne smijemo ni zaboraviti na našu aroganciju! Ako želimo bogate goste, goste koji će nam biti vjerni, onda moramo biti prijateljski raspoloženi i s osmijehom primati naše posjetitelje. Konkurencija smo sami sebi, imamo prekrasnu prirodu, jedinstvenu ljepotu, odlične posade, marine, ali i IT stručnjake, a uvijek kod nas nešto ‘klapa’. Ajmo dati mladima da preuzmu palicu, ujedine se i pokrenu stvari. Ima nas 3,5 milijuna i od toga milijun može živjeti te raditi u ovoj industriji, no mi radne, a poglavito educirane snage – nemamo. I onda omalovažavamo Filipince koji žele raditi kod nas, na učinak, na proviziju. Oni dolaze iz države koja ima 200 hotela s pet zvjezdica, radnici govore dva svjetska jezika i žele kod nas raditi – s prijateljskim osmijehom za gosta. Dok se mi umorimo na pola sezone, što zbog vrućine, što zbog napora. I onda podozrivo gledamo Filipince. Ajmo iskoristiti to što smo mi tu, što ‘pasao’ znamo, dok se svi koji dolaze moraju uhodati u naš ritam. A nema nitko ovakvo more na svitu“, bio je direktan i konkretan Ivica Matijaca.

Nezainteresiranost za edukaciju

Vicko Ozretić je naglasio: „Imamo problema i s edukacijom, vlada nezainteresiranost za običnu poduku korištenja defibrilatora, te je neophodna promjena breveta.“

„Optimist sam što se tiče rasta crewed posada. Na početku smo i samo moramo raditi na edukaciji, te posada mora biti na cjelogodišnjoj plaći, kao i hostese. Ujedno svi radimo kao posada Sizifov posao što se ekologije tiče, jer upravo mi članovi posada očistimo uvale u koje dođemo, skupljamo smeće, jer želimo naš Jadran očuvan. No imamo i problem s marinama – primjer splitskog ACI-ja koji je zatvoren od 1. listopada do 1. svibnja, nema nikakve usluge, dok na primjer u grčkim marinama, koje su jeftinije od nas, postoji ponuda za skipere, sadržaji za posade.“

Nismo cjelogodišnja destinacija

A što to treba ponuditi dodatno za goste koje svi priželjkujemo – one bogate?

„Prvo, za takvu klijentelu mi osim sunca, mora i dobre posade – ne nudimo ništa. Za takve goste, trebaju nam i dodatni sadržaji. Trebaju nam golf tereni, vrhunska ponuda svega, kao i šoping meka za žene, supruge tih bogataša, dizajnerske butige, a posebno ako pričamo o njihovom dolasku prije ili poslije sezonske špice“, prisnažila je Sara Douzan.

Zlatko Vodanović je, među ostalim, istaknuo: „Svjesni smo kako nismo cjelogodišnja destinacija i stoga moramo poraditi na prijateljskom osmijehu za naše goste, nema opravdanja kako smo u pola sezone umorni.“

Selma Čubara je dodala: „Nudimo premium sadržaj, a ne znamo što on obuhvaća, zanemarili smo storytelling priču, kao da ni sami nismo svjesni koje bogatstvo imamo. Trebamo, uz pomoć lokalnih turističkih zajednica, brendirati destinaciju, jer se imamo čime podičiti, samo sve to treba poboljšati i raditi na daljnjem napretku.“

U tom razvoju same industrije, važna karika je i charter sajam Croatia Nautic Show.

„Sezona je već u punom zamahu i ovaj segment industrije se ubrzano pokreće. Brodovi se pripremaju, neki su već na svojim rutama. Uz zahvalu panelistima, zahvala i domaćinima, jer su Kaštela domaćin vodećim charterima tijekom cijele godine, a ne samo tijekom trajanja sajma. Čestitke organizatorima na još jednom uspješnom sajmu, 17. po redu, čime se potvrđuje kvaliteta i upornost. Hrvatska je godinama na vrhu globalne charter ponude, no svjesni smo kako se tržište mijenja. Gosti traže više, osobito personalizirano iskustvo vrhunske usluge i ono što nazivamo luksuzom. Charter tvrtke sve više prelaze na full service model s posadom, što donosi izazove i ključno pitanje za sve nas – kako Hrvatsku pozicionirati kao vrhunsku luksuznu nautičku destinaciju? Moramo svi zajedno poraditi na tome, a panel-razgovor i razmjena naših mišljenja na sajmu u Marini Kaštela jedan je od koraka prema ulaganju svih nas u ovu industriju“, rezimirala je Katarina Barić.

Izvor: PR Croatia Nautic Show

Novo

CRES: Fešta od creske janjetine i sira

U subotu 26. 4.2025. s početkom u 17 sati...

Cres slavi 180 godina turističke tradicije: ACI marina Cres dobila priznanje za doprinos

U godini u kojoj Cres obilježava visoku obljetnicu, 180...

ACI Card pogodnosti za 2025. godinu

ACI Card je članska kartica namijenjena isključivo nautičarima koji...

Kome i kada će se dodijeliti koncesija za Marinu Zadar?

Vlada još uvijek nije donijela odluku kome će dodijeliti...

U Jadranu je pronađeno 216 stranih vrsta

ALIENA je sasvim prikladan naziv talijansko-hrvatskog projekta kroz koji je izrađena detaljna baza podataka o stranim vrstama u Jadranskom moru. Baza uključuje evidenciju s...

Starost tune procjenjuje se prema koncentričnim prstenovima rasta u presjeku šipčice leđne peraje

Tuna rekorderka od 317 kilograma koju je u akvatoriju kod otoka Žirja uhvatio vodički licencirani tunolovac Anton Roca s broda Bakul nema 30 godina,...

NP Mljet zapošljava za sezonu zapovjednika broda, mornara, čuvare prirode …

Nacionalni park Mljet za sezonu zapošljava ukupno 17 djelatnika na raznim poslovima s početkom rada 1. 5. 2025. godine. Nude se ugovori u trajanju...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here