Aktualno

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

Zadar na idra: Šest dana manifestacije posvećene očuvanju pomorske baštine

U Zadru je od 21. do 26. listopada održana...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

DVOTRUPCI: Katamaran – užitak na kvadrat

Sve do nedavno katamarani su kod nas bili “neka čudna plovila” od kojih se zaziralo, a danas ih za čarter treba rezervirati šest mjeseci unaprijed, barem one manje – jeftinije.

Sve pogodnosti dvotrupca

Ljubitelji mora i krstarenja brzo su spoznali sve pogodnosti dvotrupca: prostranost, udobnost, stabilnost, upravljivost, brzina, sigurnost. Broj jedan je izuzetan komfor. Kokpit im je vrlo prostran i nastavlja se na isto tako velik salon, koji je spoj dnevnog boravka, blagovaonice, kuhinje i prostora za navigaciju. Taj impozantna prostorija sasvim je ostakljena, tako da se kupa u dnevnom svjetlu i omogućuje pogled od 360 stupnjeva.

Istodobno, spavaonice su smještene u trupove, a tu su i toaleti i ostali prostori za intimnu njegu i higijenu, tako da katamaran omogućava puno više privatnosti nego obična jedrilica.

Osim toga, u odnosu na jedrilice s jednim trupom, katamarani se u jedrenju vrlo malo naginju, pa su pogodni i za one koje hvata mučnina već i od samog pogleda na nagnuti brod.

Veza kokpit-salon na Lagoon katamaranu

Tu nije kraj prednosti dvotrupca. Zbog svoja dva trupa, dvije kobilice i velike površine jedara vrlo su stabilni i izuzetno brzi, puno brži od običnih jedrilica.

Također imaju dva odvojena motora pa je manevriranje lakše. Plitki gaz im omogućuje da se u uvalama približe samoj plaži, odnosno da sidre u plitkom moru, što obične jedrilice ne mogu.

Mane katamarana

Zbog svega toga katamaran je već osvojio veliki broj nautičara i vrlo su mu brzo oprostili mane: veću cijenu najma, kao i zauzimanje dva veza u marini, što također donosi veće troškove.

Od oko 300 katamarana, koliko ih otprilike ukupno broji hrvatska čarter flota, najbrojniji su francuski Lagooni, zatim slijede ostali: Nautitech, Privilege, Athena, Aventure, Belize, Bahia, Lavezzi, Venezia …

Lagoon 52 Sport Top
Lagoon 52 Sport Top / Foto: Lagoon

Salon na Lagoonu

Ljetne cijene tjednog najma kreću se od 2.250 eura do 2.700 za one najmanje od 11,5 do 12 metara, Cijena katamarana od 13 do 15 metara je između 4.000 i 5.000 eura, a oni najveći (15-17 metara) najluksuzniji su i najskuplji – tjedan krstarenja stoji od 6.000 pa sve do 17.500 eura. Ovi najskuplji uključuju i profesionalnu posadu.

Novo

ACI – ADRIATIC NAUTICAL ACADEMY: Vrhunska škola mora Veljka Barbierija i Cina Riccija

Evo kako je nastala, funkcionirala i rasla Jadranska nautička...

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

GLAVNA ATRAKCIJA NAUTIČKOG SAJMA U VENECIJI Super eko inovativni i luksuzni katamaran WiderCat 92

Sa svojih 28 metara dužine i 12 metara širine katamaran WiderCat 92 spada u super-jahte, ali i po ostalim inovativnim karakteristikama, kao što su...

Brza ljetna brodska linija Rijeka – Zadar katamaranom “Dubravka”

Od 1. srpnja do 31. kolovoza Jadrolinija uvodi brzu brodsku liniju Rijeka - Rab - Veli Lošinj - Novalja - Silba - Zadar. Liniju...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here