Aktualno

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

Zadar na idra: Šest dana manifestacije posvećene očuvanju pomorske baštine

U Zadru je od 21. do 26. listopada održana...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

GLISERI RIVA: Kultne mahagonij jurilice bogatih i slavnih

Legendarni dizajner i graditelj kultnih mahagonij glisera Riva, koji već punih sedam desetljeća osvajaju svjetski jet set umro je 10. travnja 2017. u 95-oj godini života. Za sobom je ostavio impozantnu flotu od više tisuća prelijepih hitrih plovila, kojima se slavni i bogati i danas rado koriste za užitak u plovidbi, pokazivanju i šarmiranje, za brazdanje mora pred mondenim ljetovalištima, za odlazak u večernjim toaletama i smokinzima na koncert, modnu reviju, u kazalište, u kasino…

A u novije vrijeme na tom Rivinom dizajnerskom valu ta je flota narasla na super moderne raskošne jahte u kojima su Rivini dizajneri i graditelji zadržali izvorni šarm Rivinih slavnih modela.

Carlo Riva
Carlo Riva / Foto: Screenshot YouTube

Zlatne pedesete godine

Pedesete godine prošloga stoljeća Rivine su zlatne godine. Nižu se modeli: Tritone, Sebino, Florida, Aquarama, Ariston … Svaki od njih već je unaprijed prodan, cijena nije bitna. I svaka od njih nosi broj koji garantira autentičnost. Premda, Rivu je nemoguće kopirati a da se to ne vidi jer svaka ima svoju neponovljivu osobnost. Riva je poput umjetničkog djela, neponovljivi sklad tikovine, kože i mahagonija, jedinstveni spoj, elegancije, mehanike i elektronike.

Serafino 1935 mahagonij
Serafino 1935. mahagonij
Princeza Marina Dorina s učiteljem skijanja na Rivi
Princeza Marina Dorina s učiteljem skijanja na Rivi

Vlasnici Rive su kraljevi, sultani, carevi, glasoviti državnici i diktatori, poznati glumci i biznismeni. Među najvećim poklonicima Rive je kraljevska obitelj De Savoai. Marina Doria de Savoia, supruga Vittoria Emanuelea i majka Emanuela Filiberta naučila je skijati na vodi upravo s Rivom u jednoj od prvih škola skijanja na Mediteranu, u Santa Margheriti Ligure – talijanskoj Opatiji.

Brigitte Bardot i jedna od njenih Riva
Brigitte Bardot i jedna od njenih Riva
Flota Riva glisera
Flota Riva glisera

Među ponosnim vlasnicima Rive su Sophia Loren, Sean Connery, Brigitte Bardot, Jean Paul Belmondo, Richard Barton, Dino de Laurentis, Peter Sellers, perzijski šah Reza Pahlavi, jordanski kralj Husein, princ Rannier od Monaka…

Sretna vlasnica Rive postale je 1960. godine i slavna glumica Anita Ekberg. Njena ekskluzivna Riva Triton broj 142 imala unutrašnjost u zebra-dizajnu. Riva je bila i dio imidža seks-simbola sredine prošloga stoljeća, francuske glumice Brigitte Bardot. Kupila je tadašnji hit model Rivu Junior. Služila joj je za skijanje na vodi pred Saint Tropezom i za ljubavne izlete sa Sashom Distelom. Popularna BB uskoro je postala vlasnica nekoliko Riva. U povijesti Rive 1968. godinu označili su njenim imenom.

Elisabeth Taylor i RIchard Burton 1967. na Rivi
Elisabeth Taylor i RIchard Burton 1967. imali su Rivu na raspolaganju

Svojoj kćeri Nabili Rivu je kupio i saudijski biznismen, jet seter Adnan Kashoggi. Ime Nabila kasnije je dao i svojoj 87-metarskoj mega jahti, jednom Benettiju iz 1980. Tu jahtu vrijednu 200 milijuna dolara kupio je Donald Trump i dao joj ime Trump Princess, ali ju je ubrzo prodao. Jahta je danas ponovo u saudijskim rukama, vlasnik joj je Princ al-Waleed, a Nabilina Riva još je u garaži te jahte.

Anita Ekberg 1960.te na Rivi Triton
Anita Ekberg 1960.te na Rivi Triton

Tri Titove rive bile su kopije sagrađene u Srbiji

Jednu Rivu posjedovao je i rumunjski diktator Ceausescu, koja je poslije njegovog povijesno-tragičnog završetka prodana na aukciji za basnoslovnu svotu. Dugo se smatralo da je i jugoslavenski predsjednik Josip Broz Tito u svojim brijunskim hangarima držao tri Rivine ljepotice, u kojima je vozio svoje goste – državnike, uglednike i glumce svjetskog glasa, među kojima je bila i Sophia Loren. No, nedavno je došlo na vidjelo da su to prilično loši plagijati sagrađeni u Srbiji u jednom brodogradilištu na Dunavu.

Nova era za Rivu započela je kada je ušla u Ferretti Grupu, najmoćniju talijansku korporaciju. Proizvodnja brodova je udvostručena, dužina jahti Riva dosegla je 115 stopa. Nižu se ekskluzivne velike moderne jahte: Ego, Opera, Vertigo, Athena,Venera. Vlasnik jedne Rive Opere (pod imenom Jana) postaje i naš biznismen Ivica Todorić.

Aquariva Bentlwey Blue
Aquariva Bentlwey Blue

No, s gradnjom velikih jahti ne odustaje se ni od mondenih ekskluzivnih glisera. Na pretprošlom Boat Showu u Londonu predstavljena je kultna Aquariva u Bentley Blue izdanju. Ova nova moderna Aquariva, jednako je senzacionalno privlačna kao i njezina „baka“ kojoj je danas 70 godina. Jednostavno, ta je ljepota – neprolazna.

Carlo Riva ostat će zapamćen i u suvremenoj povijesti nautičkog turizma. Sredinom 1960-tih godina bio je zadivljen novom marinom Port Pierre Canto u središtu Cannesu. Takvu marinu 1972. godine sagradio je u Rapallu. Bila je to prva komercijalna marina za jahte u Italiji. Otada ta marina nosi ime Carla Rive. Ta marina, a time i Carlo Riva, odigrala je i povijesnu ulogu u našem nautičkom turizmu. Upravo se u Rapallu rodila ideja o gradnji lanca marina na obali i otocima hrvatskog Jadrana. Upravo tu se začeo spiritus movens današnjeg ACI-ja.

Život legendarnog dizajnera i graditelja kultnih glisera ugasio se tamo gdje je daleke 1842. godine sve započelo. U Sarnicu na obali talijanskog alpskog jezera Lago di Como. Svjetski jet set na svoj način odaje priznanje ovom velikom tvorcu njihovih najdražih morskih igračaka. Ovih dana njegovi gliseri iz 50-tih godina prošlog stoljeća na aukcijama dostižu cijenu od 600.000 eura.

Riva Opera
Riva Opera: Vlasnik jedne Rive Opere (pod imenom Jana) bio je i naš biznismen Ivica Todorić

Od Aquarame do Aquarive

Ulazak Carla i njegovih Riva u legendu definitivno se zbio u studenom 1962. na trećem milanskom sajmu nautike. Prikazana je Aquarama – brand unutar branda: 8,02 metara dužine, 2,62 metara širine, mjesta za osmero, dvije ležaja u pramcu, dva benzinska Chris-Craft po 185 konja, brzini 73 km na sat… Prvi ju je javno iskušao Gianno Agnelli, kralj Fiata i najveći boss talijanske industrije, veliki pobornik nogometa, brzih automobila i lijepih žena (Anita Eckberg, Rita Hayworth a možda i Jacquelin Kennedy Onassis). Slogan: „Sun, sea, joie de vivre!” („Sunce, more, užitak življenja!). Bio je to šlag na tortu talijanskog la dolce vita!

Aquarama
Aquaramu je prvi testirao fiatov Gianni Agnelly 1962. godine

Godina 1969. donosi još jednu prekretnicu u povijesti branda – prve Riva modele od kompozitnih materijala day-cruiser Bahia Mar 20 i cabin-cruiser Sport Fisherman 25. Stiže i novi gliser – Aquariva. Obličjem je vrlo sličan Aquarami, ali sazdan je najsuvremenijih materijala i primjenom isto takvih tehnoloških metoda. Trup i paluba mješavina su stakloplastike i kevlara, da bi imao izuzetnu čvrstoću i malu težinu. Sve je savršeno upakirano u prvoklasni mahagonij – da bi ekskluzivnost bila potpuna. Kome to nije dovoljno, može doplatiti dodatnu elektroniku i električni mekani krov. Aquaramu pokreću dva Yanmara od po 315 KS s V pogonom i dvobrzinskim mjenjačem. Najveća brzina iznosi 42 čv, a putna 36 s dosegom krstarenja od 7 sati.

Rivarama
Rivarama 44

Rivarama

Rivarama 44 je sljedbenica iste otmjene loze Riva, u kojoj se prepoznaju linije i šarm njezine i danas neodoljive sestre iz 1960. – Aquarame 33.

Odmah nakon impresivne svjetske premijere na ekskluzivnom godišnjem susretu otmjenih brodova i brodovlasnika na Festivalu Plaisance u Cannes, novi proizvod škvera Riva predstavio se i nautičkoj masi na sajmu u Genovi. Na novouređenom središnjem i ekskluzivnom prostoru salone nautico, rezerviranom samo za najbolje, bio je to najslikaniji brod. Prvo zato što je u toj skupocjenoj paradi raskoši obučenoj u bijelu plastiku i krom, djelovao drugačije, a drugo zato što su znalci u toj ljepotici tražili sličnosti s njenom sestrom legendarnom Aquaramom 33.

Doista, s visine sajamskog priobalnog šetališta, pod kosim zrakama kasno jesenskog mediteranskog sunca, taj brod izgledao je sjajno: i doslovce i u prenesenom smislu te riječi. U cijeloj svojoj dužini od 14 i pol metara, od vrha pramca do krmene platforme za kupanje bila je to harmonija boja i linija: trup boje čokolade, tikova paluba, svijetlo siva koža tapeciranih dijelova, tamno staklo vjetrobrana, sve u oblinama, sve uokvireno i urešeno prigušenim sjajem kroma. Prava ljepotica iste otmjene plemićke loze, u kojoj se prepoznaju linije i šarm njezine nezaboravne sestre.

S tom razlikom što je Rivarama stvorena iz najnovijih materijala, što je veća, brža i raskošnija. U trupu od karbona i kevlara, elektronski su uređaji i motori nove generacije. Pristup brodu prirodno je s krme. Dvije široke stepenice završavaju platformom za kupanje i ljestvama. U brod se ulazi preko teleskopskog mosta. Prilaz do kokpita je tapecirana staza, sredinom između dvostrukih jastučastih ležaja za sunčanje. Taj se dio može vrlo lako pretvoriti u promenadni prostor, a dolje je i pristup strojarnici. U dobro izoliranom, prostoru dva su stroja: MAN-a od po 700 konja s kojima Rivarama postiže maksimalnih 40 ili putnih 34 čvora (s punim spremnikom od 1400 litara doseže 270 milja).

U kokpitu su kutne polukružne tapecirane klupe oko stola, koji se može povečati do veličine za objedovanje osmero ljudi. Pred središnje smještenim kormilom-volanom je vozačka fotelja. To je zapravo čudo od stolice koju je talijanski ekspert Besenzoni projektirao i napravio specijalno za ovaj brod. U sklopljenom stanju to je više oslonac za kormilare koji vole voziti stojeći, ali može biti i sjedalica. Pritiskom na nekoliko dugmadi to čudo od fotelje pretvara se u tri sjedalice – središnju ergometrijsku vozačku i dvije suvozačke. A onda se, na sidru ili vezu, za vrijeme ručka ili ćaskanja, cijeli taj komplet može okrenuti prema stolu. U kokpitu je mini-bar s ledomatom i sudoperom.

Jednako ugodno, atraktivno i praktično djeluje i instrument-ploča, sa svim suvremenim upravljačkim, navigacijskim, komunikacijskim i kontrolnim uređajima. Dolje desno je mala kabina za gosta ili člana posade. U salon se ulazi kroz klizna vrata lijevo od kormila. Silaskom niz tri stepenice otvara se izuzetno dojmljiv prostor: salon sa tamnim staklenim stolom, mala moderna kuhinja slijeva, veliki krevet prema pramcu televizorom, DVD i CD playerom, stropnim svjetlima, ormarima i ormarićima. Sve u jedinstvenom prostoru, uređenom istančano modernistički, s namještajem glatkih i sjajnih površina, srebrnim detaljima, staklenim površinama poput zatamnjenog ogledala, venecijanskim zavjesama. Jasno bijele obloge klupa i ležaja ublažene su tamno, smeđim, srebrnim i sivim tonovima.

Riva Rivale

Pažljivo promatrajući ovaj novi uradak dizajnerskog studija Rive, stječe se dojam o lucidnom i nekonvencionalnom poigravanju s agresivnim i determinirajućim formama, maštovito ukomponiranim u elegantne vanjske linije trupa. Unutrašnji dizajn je u skladu s vanjskim obilježjima – ekstremno komforan za ovaj tip plovila. Sastoji se od tri kabine (jedna je skiperska) s vlastitim toaletnim prostorima, središnjim salonom i pripadajućom kuhinjom. Skiperova kabina je s direktim ulazom s palube, a moguće ju je urediti kao drugu gostinjsku spavaonicu. Rivale se isporučuje s dva MAN dvostruka dizelska motora snage 2×900 ili 2 x 1050 KS. Sa standardnim postiže maksimalnu brzinu od 38,5 a s jačim 40 čvora. Krstareća brzina iznosi 35 odnosno 36,5 čv, a opseg krstarenja 290 tj. 265 nm.

Riva RIvale
Riva RIvale, suton na sidru

Sunriva

Kao brzi dnevni krstaš, Sunriva je idealan izbor za intenzivno provođenja dana na moru. U plovidbi je brz a pri upravljanju agilan, zahvaljujući pametno postavljenoj središnjoj konzoli. Za uživanje u blagodatima mora izuzetno je komforan zbog široke krmene platforme, dok širok ležaj za sunčanje, udobna sjedala za odmor uz obrok i piće na pramcu kao i toaletni prostor unutar upravljačke konzole, Sunrivu u skladu s tradicijom Rive, stavlja u najvišu kategoriju plovila za razonodu.

Dizajn je potpisao Mauro Micheli i njegov Officina Italiana Design, a po svojoj dramaturgiji novi se brod može usporediti s postojećom Aquarivom čiji je neobični dizajn legendaran već dugi niz godina, kao klasičan brod ovog etabliranog proizvođača superluksuznih jahti s jezera Iseo.

Pogonjen dvostrukim Yanmar motorima od 370 KS pri 3300 o/min, Sunriva krstari brzinom od 36 čvora, te postiže najveću brzinu od oko 42 čv. Pod Sunrive je savršeno pedantno pokriven tikovinom. Tikovina i mahagonij spajaju se i na skladno oblikovanoj gracilnoj krma, koja se stepenasto spušta u more. Naprijed je stilski stol od mahagonija okružen širokom i udobnom klupom za sjedenje u umjetnoj koži. Stol se može spustiti i prostor se pretvara u sunčalište. Novost u odnosu na prijašnje modele je bimini top koji cijeli brod štiti od sunca i vjetra. Prišvršćen je za razmu i pramac. Pritiskom na dugme mahagonijska se razma otvara a zaštitni krov se podiže, zajedno s prednjim plastičnim vjetrobranskim oknom. Lijevo od upravljačke stanice je rahladna komora za držanje hrane. Desno je wett-bar: frižider i sudoper sa svježom vodom i ormarićem sa stalcima za čaše. Upravljačka stanica je velika, pa se njezin prednji dio može ukloniti kako bi bar bio dostupan putnicima u prednjem dijelu broda.

Straga je sunčalište, golemi umjetnom kožom prekriveni jastuk na kojem može ležati četvero. Ispod su smješteni motori. Sunčalište je zaštićeno mahagonijskim rukohvatima na niklovanim držačima. Trup je klasična Riva: fiberglas zagasito srebrne boje s ukomponiranim mahagonijem, široki pramčani dio koji se postepeno sužava prema krmi, mahagonij razma i rukohvati, sa sjajnim detaljima od nikla.

Nakon nekoliko reinterpretacija open- koncepta, Riva si je zadala novi izazov – projektirati jahtu potpuno novog koncepta, nešto što dotad nije viđeno. Rezultat je SportRiva 56´ “sportfly”, jahta koja integrira koncept gornjeg mosta sa sportskim linijama otvorenog krstaša, istovremeno odražavajući Rivin jedinstven stil slijedeći filozofiju sportskog glamura.

Ovo je prvi model u novoj seriji nazvanoj SportRiva, gdje će slijedeći modeli biti definirani svojom duljinom. Kolekcija SportRiva brodova razmatrana je da zadovolji zahtjeve vlasnika koji, ne želeći se odreći sportskih karakteristika otvorenih krstaša, preferiraju pogodnosti zatvorenog klimatiziranog gornjeg salona, idealnog za zemlje vrućeg podneblja. Sportski karakter kao rezultat izvornog koncepta, naglašen je agresivnim i snažnim linijama, već uobičajeno projektiranih od Maura Michelija i tvrtke Officina Italiana Design. Produžene, agresivne linije brodu daju dinamičan izgled koji, zajedno s brojnim inovativnim rješenjima, ovu jahtu pretvaraju u pravi dragulj modernog dizajna.

Njen stil, luksuz i upotrebljeni kvalitetni materijali, uz posebnu pažnju za uravnoteženost svakog detalja, daju joj futurističke atribute. Rezultat je jahta koja, kao i svi modeli ovog brodogradilišta, još uvijek isijava Rivinu dugogodišnju tradiciju, pa je njenoj ljepoti predodređeno da traje. Jedinstven Rivin stil uočljiv je u svakom dijelu. Ručna završna obrada svakog detalja, zajedno s potpuno novom ekskluzivnom “brončano rimskom” bojom, izričito su razmatrani i proizvedeni za SportRivu 56´.

Opremljena motorima MAN V8 – 900 CRM 2×900 KS, SportRiva 56 postiže maksimalnu brzinu od 34 čv, uz opseg krstarenja od 270 nm pri krstarećoj brzini od 30 čv.

Eiva Ego Super
Riva Ego

Riva Ego

U Santa Margheriti Ligure prvi puta je more dotaknuo drugi vjesnik korjenitih promjena u Rivi. To je elegantni i agresivni 21 metar dugi Ego 68. s Dva MAN-a od po 1550 konja postiže 38 čvorova. Dva palubna nivoa i svaki u više varijanti rasporeda, potpuno su u funkciji vlasnika i njegovih osobnih želja. Izgrađena u potpuno novom Rivinom brodogradilištu u La Speziji (gdje je koncentrirana gradnja i ostalih modela iznad 60 stopa), nova je jahta upotpunila Rivinu brzo rastuću seriju luksuznih jahti, koja sada uključuje brodove od 33 do 115 stopa (10 do 35 metara). Ego se isporučuje s pouzdanim MAN V 12 1550 CRM dizelskim motorima od po 1.550 KS kod 2300 o/min svaki, s kojima postiže maksimalnu brzinu od 38 čv, dok je krstareća za 4 čvora manja s opsegom krstarenja od 270 nautičkih milja.

Riva Opera, kormilarnica
Riva Opera, kormilarnica
Riva Opera 85 Super
Riva Opera 85 Super

Riva Opera i Riva Venera

Početkom 2004, u očaravajućem ambijentu luke Porto Antico u Genovi svjetsku premijeru imao je novi admiralski brod Rivine flote. Opera 85 je 26-metarska jahta izuzetne rafiniranosti, koju je dizajnirao Mauro Micheli i njegov Officina.

Opremljena s četiri kabine (sve s vlastitim toaletima), nova jahta je dostupna i u tro-kabinskoj verziji. Prostor za posadu, potpuno neovisan ima tri ležaja raspoređena u dvije kabine. Velika pažnja je posvećena raspodjeli prostora na glavnoj palubi, s puno svijetla unutarnjih prostora i na gornjem mostu. Veliki krmeno spremište oslobodilo je prostor gornjeg mosta od spremanja pomoćnih čamaca. Jahtu pogone dva MTU dizel motora od 2000 KS, s kojima Opera postiže 31 čv krstareće i 34 čv maksimalne brzine s opsegom krstarenja od 310 tj. 280 nm. Opera 85 je zadržala ime svoje prethodnice od 80 stopa koja je proizvedena i prodana u 24 jedinica. Rođenjem nove Opere i sljedeće realizacije prvog trupa 115´ Fly, Rivina flota se povećava na 9 modela od 10 do 35 metara.

Uskoro je zaplovila i Riva Venera, duga je 23 metra i teška 47 tona. To je također brza i super luksuzna jahta koja stala uz bok svoje prethodnice Rive Opere.

Riva Venera 75
Riva Venera 75
Riva Venera, vlasnikov apartman
Riva Venera, vlasnikov apartman

Riva Vertigo

Kao najekstravagantnija i najbrža sportska jahta iz Rivine flote, 63 Vertigo predstavljena je za sezonu 2007. Individualističke ekspresivne linije trupa daju joj prepoznatljivu osobnost, potrebnu pri isticanju u gomili sličnih luksuznih krstaša, kakvi se pretenciozno izbacuju na nautičko tržište. Krajnje jednostavan ali i apsolutno savršen dizajn interijera uz perfekcionističku završnu obradu, pruža visoki nivo komfora u tri kabine i blagavaoni s kuhinjom u potpalubnom djelu.

Svjetli hrast i wenge drvo Vertigu daju dodatnu notu modernizma, bez odricanja od Rivine distinktivne elegancije. Standardna verzija ima predviđenu kabinu za skipera u krmenom dijelu broda s palubnim ulazom. Kokpit je podijeljen na dva djela, na radni sa srednjim upravljačkim mjestom (centralna komandna pozicija sadrži posljednju generaciju navigacionih instrumenata, dok je čvrsto sjedište preuzeto s Rivarame), te prostor za odmor (dvije sofe, stol te bar sa sudoperom, roštiljem, hladnjakom i ledomatom). Dizajn roll-bara naglašava njen jedinstven stil, omogučujući veliki otvoreni prostor u stražnjem djelu kokpita. Na samoj krmi, iznad spremišta pomoćnog čamca smješten je prostran ležaj za sunčanje s bočnim prolazima prema platformi i skiperovoj kabini. 63 Vertigo isporučuje se s dvostrukim MAN V12 motorima od 1360 KS pri 2300 o/min, s kojima postiže maksimalnu brzinu od 40čv, te krstareću od 35 čv s opsegom krstarenja od 270 nm.

Riva Vertigo
Riva Vertigo

Riva Athena 115

U La Speziji je porinut tada najveći brod u povijesti tvrtke – mega jahta Riva Athena 115. Duga je 35,5 m, krcata teži ukupno 138 tona, s dva MTU motora od po 2775 konja dostiže maksimalnih 28 i putnih 24 čvora. Čiste, esencijalne, elegantne i rafinirane, moderne i originalne linije karakteriziraju 115 Athenu – jahtu izvanrednog dizajna i jedinstvenog stila sposobnog da zavede i osvoji najzahtjevnijeg vlasnika. Njene posebno aerodinamične konture uključuju kormilarnicu smještenu posve naprijed, čime se dobio upravljački most s prostorom od oko 22 m dužine. Štoviše, na krmenom dijelu taj je prostor zaštićen tvrdim krovom i golemnim prozorima koji omogućuju panoramski pogled na more od 360 stupnjeva, te stvara posebni prostor za relaksaciju i odmor na čitavih 20 četvornih metara (za ured, kino, čitaonica ili gimnastičku dvoranu) iza kojeg je vlasnikova privatna terasa.

U najvećoj mjeri pažnja je posvećena privatnosti na palubi, s dva odvojena i neovisna prilaza za sve prostore na brodu, jedan za posadu a jedan za vlasnika. U krmi je spremište za čamce, u koji osim pomoćnog čamca stzanu i dva ski jeta, a također se može pretvoriti i u malu privatnu plažu od 15 m2 u razini mora.

Unutarnji se prostor prilagođava zahtjevima vlasnika, što je uočljivo na prvom modelu Athene sa tri ili četiri kabine a prema želji vlasnika može ih biti i pet ili šest, tako da vlasnička bude ili na glavnoj palubi ili u pramčanom djelu ili ispod palube. Unutrašnjost je bogato opremljena neobičnim dekorativnim elementima, suvremenog talijanskog dizajnerskog umijeća, istaknutog velikim uzdužnim prozorima.

U strojarnici su dva MTU-a 12V 4000 M90, s kojima Athena postiže maksimalna 26,5 čvora odnosno putnu brzinu od 23 čv. uz opseg krstarenja od 600 nm.

U toj snažnoj mega-jahting produkciji proteže se i izvorni DNK Riva Carla Rive pa nije zapostavljen ni remake starih slavnih modela.

Riva Athena 115
Riva Athena 115

Aquariva Cento

Točno prije deset godina na sajmu nautike u Dusseldorfu, njegovom najreprezentativnijem mjestu u paviljonu 6 gdje su smještene najskupocjenije jahte, ponovo su blistale nove talijanske ljepotice – Rive. U punom sjaju mahagonija i kroma. Među njima se isticala Aquariva Cento, specijalno izdanje jednog od najpopularnijih i najreprezentativnijih Rivinih modela Aquariva, namijenjeno za obilježavanje stotog glisera. Međutim, ova specijalna verzija koja nosi serijski broj 100, nije se zaustavila na ograničenoj ediciji, jer bila je toliko uspješna, da njena proizvodnja udvostručena. Taj su model zaželjeli imati u svojoj garaži jahte ili vile mnogi bogati i slavni, a Aquarivi Cento nije joj odolio ni britanski prijestolonasljednik princ Charles unatoč svojoj domoljubnoj orijentaciji na snažnu i raznovrsnu britansku proizvodnju glisera i jahti.

Aquariva Super
Aquariva Super

Aquariva Bentley Blue

Na pretprošlom sajmu također preko La Manchea, u Londonu predstavljena je jedna ekskluzivna Aquariva. Jedan oduševljeni vlasnik Bentley poželio je da zaplovi u nečemu što će odgovarati njegovom neodoljivom ljubimcu pa je naručio da mu načine unikatnu kultnu Aquarivu u Bentley Blue izdanju. Tako je rođena nova ekskluzivna ljepotica koja pod svojom plemenitom „haubom“ zapravo sunčalištem krije dva moćna stroja od po 380 konja što joj daju elegantnu brzinu od 50 čvorova. Ako još netko poželi takav sličan set, može ga imati za 400.000 eura!

Aquariva Cento
Aquariva Cento

Riva danas

Tijekom posljednjih 13 godina, Riva je razvila ekskluzivan i raznoliki spektar jahti između 27 i 164 stopa, koja se trenutno sastoji od 15 modela u tri različita segmenta proizvoda: Iseo, Aquariva Super, Rivamare, Rivarama Super, Riva 56’ Project, 63’ Virtus, 63’ Vertigo, 76’ Bahamas, 76′ Perseo, 88’ Domino Super, 88’ Florida, 100′ Corsaro, 110′ Project, 122’ Mythos, Super Yacht Division 50 m. Riva u sklopu Ferretti Grupe djeluje u Aziji (Asia Pacific Ltd, sa sjedištem u Hong Kongu i podružnice u Šangaju, u SAD-u, sa Ferretti Group Amerike u Miamiju, te s Ferrettigroup Brasil u San Paolu. Ferretti grupa raspolaže s ekskluzivnom mrežom od oko 60 dilera.

Piše: Mladen Gerovac

Izvor fotografija: www.riva-yacht.com/media

Novo

ACI – ADRIATIC NAUTICAL ACADEMY: Vrhunska škola mora Veljka Barbierija i Cina Riccija

Evo kako je nastala, funkcionirala i rasla Jadranska nautička...

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here