U ekskluzivnom ambijentu Martinický paláce, najljepše kasnorenesansne palače u Pragu, Hrvatska turistička zajednica organizirala je veliki hrvatsko-češki prezentacijski, promotivni i poslovni susret pod nazivom „Hrvatski dan u Pragu“. Događanju su prisustvovali ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac i direktor HTZ-a Kristjan Staničić te brojni uglednici iz češkog turističkog i javnog života, poslovni partneri i mediji. Zanimanje za sudjelovanje na događanju premašio je sva očekivanja, pa je tako press konferencija privukla više od 40 čeških novinara i predstavnika najpopularnijih medija, dok je u poslovnom i radnom dijelu sudjelovalo 50-ak subjekata i partnera iz češkog turističkog sektora. Iz Hrvatske su sudjelovali i predsjednici udruga UHPA Tomislav Fain te Stories hotela (koja okuplja 18 unikatnih luksuznih manjih hotela) Nenad Nizić.
Tijekom konferencije za medije direktor Staničić predstavio je ukupne turističke rezultate Hrvatske te je najavio buduće hrvatske trendove na češkom tržištu:
„Češka spada u top pet emitivnih tržišta s kojih ostvarujemo najveći turistički promet, a Česi su naši rado viđeni i odani gosti … Iako je naša zemlja trenutno najprepoznatljivija kao ljetna obiteljska destinacija, što potvrđuje i podatak o 60 posto čeških turista koji u Hrvatsku putuju na ljetni odmor s obitelji, u budućnosti želimo zauzeti poziciju cjelogodišnje destinacije bogate i raznolike ponude, kako na obali, tako i na kontinentu, ali i kao destinacije koja privlači turiste različitih dobnih skupina, osobito mlade“, kazao je direktor Staničić.
Ministrica Brnjac govorila je o daljnjem strateškom i održivom razvoju hrvatskog turizma:
„Hrvatska je češkim turistima već tradicionalno jedna od omiljenih turističkih destinacija kojoj se uvijek rado vraćaju. Posebno nas veseli činjenica kako češko tržište Hrvatsku sve više prepoznaje kao odmorišnu destinaciju i izvan ljetnih mjeseci čemu svjedoči i podatak kako je od početka ove godine ostvareno 98 posto dolazaka i 25 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Osim mora i prekrasne prirode, Hrvatska postaje destinacija dodane vrijednosti jer turistima nudi viši nivo iskustva, za čime su suvremeni češki turisti sve više u potrazi. Osim ponude koja im je već dobro poznata, kontinuirano razvijamo i segment luksuznog turizma. S obzirom na porast potražnje upravo tog segmenta turizma, na tržištu Češke u predstojećem razdoblju Hrvatsku želimo brendirati, među ostalim, i kao turističku destinaciju suvremenog luksuza, koja uz uobičajene oblike nudi personalizaciju aranžmana, vrednovanje doživljaja i emocija, kao i osobnog razvoja kroz komunikaciju s lokalnom kulturom i zajednicom“, izjavila je ministrica Brnjac. Također je kazala kako je u hrvatskom turizmu tijekom posljednjih godina investirano više od 4 milijarde eura, a sad su nam na raspolaganju još 2,2 milijarde kuna iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Ministrica Brnjac je najavila i da će ove godine promocija Hrvatske biti i pod sloganom “Croatia, Naturaly Yours (Hrvatska, prirodno tvoja), što je i smjernica za dalji razvoj održivog turizma s naglaskom na ekologiju, regionalni i lokalni razvoj.
Nakon konferencije za medije održan je i radni dio programa na kojem su sudjelovali i predstavnici Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), Stories Hotela i Croatia Airlinesa.
Za ulazak i nesmetano kretanje po Hrvatskoj turisti ove godine trebaju imati COVID potvrdu, odnosno potvrdu da su ili cijepljeni ili preboljeli COVID. Kristjan Staničić najavio skorašnje promocije hrvatskog turizma na češkom tržištu: promocija neretvanskih lađara i njihove utrke u kolovozu, zbog čega će u Prag doći i lađari te veslati na Vltavi, a u svibnju će se predstaviti i Istra te nova avio linija Split-Prag.
Dubravko Miholić, direktor Predstavništva HTZ-a u Češkoj iznio je zanimljive podatke o posjetu gostiju iz Češke u posljednje dvije pandemijske godine:
“Česi su lani ostvarili više od pet milijuna noćenja što predstavlja odličnih 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Ovo potvrđuje da smo se na češkom tržištu vrlo brzo oporavili, dok ove godine, obzirom na izvrsne najave, očekujemo još bolje rezultate pa i rast turističkog prometa, odnosno potpun oporavak i povratak na predpandemijske trendove“.
U istom prostoru impresivne Martinický palác, dan prije održana je i prigodna večera s promocijom hrvatskih vina i hrane, glazbe i kulturne baštine. Uz hrvatsku delegaciju i predstavnike hrvatskog veleposlanstva na čelu s veleposlanicom Ljiljanom Pancirov, prisutni su bili brojni vlasnici, direktori i predstavnici čeških turoperatora, agencija i turističkih udruga.
Direktor češke nacionalne turističke organizacije Czech Tourism Jan Herget i direktor HTZ-a Kristjan Staničić na susretu su najavili intenzivniju suradnju oko razmjene saznanja, iskustava i korisnih podataka iz sustava eVisitor, te zajedničkih promotivnih nastupa i aktivnosti na dalekim tržištima.
Izvor: HTZ