Vlada još uvijek nije donijela odluku kome će dodijeliti koncesiju na Marinu Zadar za sljedećih 30 godina, a jedina informacija koja je o procesu odlučivanja dospjela je u javnost jest da se prije dva tjedna sastala stručna komisija koja će Vladi predložiti izbor koncesionara.
Procjenjena vrijednost koncesije je preko 161 miljuna eura, a 21. 2. 2025. otvorene su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture pristigle ponude devet tvrtki: Sigma poslovodstvo, ACI, Odisej, Boat reset, Marina Borik, Laguna trade, Brodotrogir cruise, Dogus sa ti lu yachts i Yacht life.
ACI kao tvrtka od strateškog i posebnog značaja za Hrvatsku
Za preuzimanje ove marine sa 300 mokrih i 200 suhih vezova koja je “sigurno utočište u središtu grada” zainteresirani su najjači igrači u marinskom biznisu u hrvatskom Jadranu, pa dodjela koncesije neće imati reperkusije samo na punjenje proračuna, nego i na odnos snaga u sada već žestokoj konkurenciji među marinskim lancima u Hrvatskoj. Hoće li prevagnuti odluka kojom će se štititi interesi ACI-ja koji je u većinskom državnom vlasništvu i na popisu je tvrki od strateškog i posebnog značaja za Hrvatsku, ili će se prednost dati čistim ekonomskim kriterijima, najpovoljnijem ponuđaču, budući da je Hrvatska u pregovorima za ulazak u OECD kojem mora dokazati da poštuje međunarodne standarde poslovanja. Podsjetimo da je ovo drugi natječaj za koncesiju za Marinu Zadar, te da je Vlada u prosincu 2024. poništila natječaj za koncesiju otpije deset godina. U međuvremenu, do donošenja odluke marinom Zadar upravlja Lučka uprava Zadar. A podsjetimo i da aktualni natječaj nema naznačen rok za donošenje odluke.
ACI je lanac marina u većinskom državnom vlasništu, i na popisu je tvrtki od strateškog i posebnog značaja za Hrvatsku. Ima 22 marine u Jadranu, gradi 23. marinu u Rijeci i ovo bi im bila 24. marina. Nekoć je ACI bio najveći lanac marina na svijetu, ali sada mu i u Jadranu uspješno konkuriraju drugi lanci marina.
Najveći konkurenti ACI-ju
Marina Borik ponuđač je ispred D – Marina koji je najveći lanac marina u Sredozemlju, u Francuskoj, Španjolskoj, Italiji, Grčkoj, Malti, Albaniji, Turskoj i Hrvatskoj. U Hrvatskoj ima četiri marine: u Šibeniku, Tribunju, Sukošanu i Zadru. Dobije li koncesiju D – marin će potpuno ovladati zadarskim područjem, u Hrvatskoj će im to biti peta marina.
Tu je i Marina Frapa koja zasad upravlja dvjema marinama: u Rogoznici i Dubrovniku, te bi ovo bila treća marina pod Franjom Pašalićem.
Za širenje svog marinskog biznisa zainteresiran je i Danko Končar čija je marina Polesana u Puli dio lanca Marina 21, u kojem su se udružile Marina Nautica Novigrad, Marina Polesana Pula, Marina Korkyra Korčula i Marina Trogir.