U kolovozu će zaploviti prvi hrvatski retro lobster. Bit će to 14-metarski Monachus 45 Pharos, djelo splitske tvrtke Monachus brodogradnja čiji je vlasnik i direktor Hari Tabak, a projektant Srđan Đaković. Hari Tabak je iskusni nautički djelatnik u iznajmljivanju, održavanju i prodaji brodova, a Srđan Đaković jedan od naših najdarovitijih i najplodnijih naval-arhitekata nove generacije.
Brodogradilišna hala u Muću
Pripreme su počele prije četiri godine, Tabak je osnovao brodogradilište i sagradio halu u Muću, i u suradnji sa Đakovićem Monachus je rođen. Radi se od dva modela istog lobstera – Pharos i Explorer. Monachus 45 Pharos se od modela Explorer razlikuje ponajprije po obliku kabine, Explorer ima sjevernjački oblik vjetrobrana, nagnutog prema naprijed.
Objasnimo odmah da ime tvrtke i broda dolazi od latinskog naziva za našu morsku sredozemnu medvjedicu, koja je i svojevrsni zaštitni znak tvrtke. Kao što je medvjedica ekskluzivna zvjerka, tako bi i ova jahta trebala biti ekskluzivni primjerak u svom rodu – lobsterima. Dakle, riječ je ne o klasiku već o retro lobsteru, vlasničkoj jahti najvišeg standarda, za istančane ljubitelje lijepih brodova, mora i plovidbe, kojim je ujedno stalo do maksimalne udobnosti i luksuza sa stilom. Ali i o brodu koji zadovoljava najviše standarde sigurnosti i maritimnih osobina. I od toga je projektant i krenuo: duboki V profil sa 19 stupnjeva nagiba na krmenom zrcalu, s dvije uzdužne strujnice i na to je nadogradio meke, elegantne linije evergreen jahte.
Ništa ovdje nije i ne smije biti opterećujuće – paluba i prolazi su otvoreni za kretanje, kokpit i salon čine jednu cjelinu, kuhinja je nešto niže smještena, ne vidi se iz salona, ali je otvorena, pa omogućuje neposrednu komunikaciju, obje spavaonice, i vlasnička i gostinjaska, imaju vlastitu prostranu kupaonicu…
Najveća brzina 34 čvora
U standardnoj verziji jahtu pokreću dva Cumminsa od po 380 konjskih snaga, koja treba omogućiti najveću brzinu od 34 čvora i brzinu krstarenja od 28 čvorova. Spremnici za gorivo od 1200 litara trebali bi biti dostatni da pri maksimalnoj brzini s jednim punjenjem spremnika preplovi 270 nautičkih milja, a pri krstarećoj 320 nM. S jačim motorima – 2 x Cummins 425 KS doseg s maksimalnom brzinom je 270, a s putnom 250 milja. Cijena standardno opremljenog Monachus Pharosa, dakle sa Cumminsima od po 380 konja je 3.200.000 kuna bez PDV-a. No, moguće su i druge opcije motora, i uređenje interijera prema željama naručitalja, pa i “zlatne špine”, kažu brodograditelji.
Dakle, prvi Pharos dotaknut će more za mjesec dana u Splitu. Model Explorer pričekat će studeni. A u međuvremenu – kaže direktor i vlasnik Hari Tabak, 27. rujna održat ćemo svečanu promociju u Splitu, u Vili Dalmacija.
Koliko predviđaju da će godišnje proizvesti brodova?
– Iz hale u Muću godišnje može izaći oko 40 brodova. Sada još to ne možemo, tek smo počeli, ali za nekoliko godina nadam se da ćemo doseći taj broj, kaže Hari Tabak.
I na kraju, vlasnik je najavio da će dio prihoda od prodaje svakog broda odvojiti za zaštitu sredozemna medvjedice za koju se dugo vjerovalo da je posve istrijebljena, ali se je u posljednje vrijeme ipak može susresti u Jadranu. A oni koji žive na moru i od mora skloni su vjerovati i tome da ako s broda spaze morsku medvjedicu da će im to donijeti blagoslov i sretnu plovidbu.
KARAKTERISTIKE
- Dužina preko svega 13.85 m
- Dužina trupa 13.80 m
- Vodena linija pod punim opterećenjem 12.06 m
- Maksimalna širina 4.20 m
- Gaz s propelerima pod punim opterećenjem 0.95 m
- Istinina prazan 11.4 t
- Istisnina nakrcan 12.8 t
- Spremnici goriva 1200 l
- Spremnici vode 600 l
- Maksimalni broj osoba 10
Motori
- Standardna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 – 380 KS
- Dodatna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 – 425 KS
- Cijena bez PDV-a 3.200.000 kuna
Podaci za transport
- Ukupna visina od kobilice do vrha jarbola 4.95 m
- Minimalna transportna visina 3.97 m
Piše: Mladen Gerovac
Ilustracije layouta: Monachus