Aktualno

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

Zadar na idra: Šest dana manifestacije posvećene očuvanju pomorske baštine

U Zadru je od 21. do 26. listopada održana...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

MONACHUS 45: Prvi hrvatski retro lobster

Radi se o stilskim jahtama visokog standarda koje su u cijelosti djelo hrvatskih projektanata i graditelja

U kolovozu će zaploviti prvi hrvatski retro lobster. Bit će to 14-metarski Monachus 45 Pharos, djelo splitske tvrtke Monachus brodogradnja čiji je vlasnik i direktor Hari Tabak, a projektant Srđan Đaković. Hari Tabak je iskusni nautički djelatnik u iznajmljivanju, održavanju i prodaji brodova, a Srđan Đaković jedan od naših najdarovitijih i najplodnijih naval-arhitekata nove generacije.

Brodogradilišna hala u Muću

Pripreme su počele prije četiri godine, Tabak je osnovao brodogradilište i sagradio halu u Muću, i u suradnji sa Đakovićem Monachus je rođen. Radi se od dva modela istog lobstera – Pharos i Explorer. Monachus 45 Pharos se od modela Explorer razlikuje ponajprije po obliku kabine, Explorer ima sjevernjački oblik vjetrobrana, nagnutog prema naprijed.

Monachus Pharos

Objasnimo odmah da ime tvrtke i broda dolazi od latinskog naziva za našu morsku sredozemnu medvjedicu, koja je i svojevrsni zaštitni znak tvrtke. Kao što je medvjedica ekskluzivna zvjerka, tako bi i ova jahta trebala biti ekskluzivni primjerak u svom rodu – lobsterima. Dakle, riječ je ne o klasiku već o retro lobsteru, vlasničkoj jahti najvišeg standarda, za istančane ljubitelje lijepih brodova, mora i plovidbe, kojim je ujedno stalo do maksimalne udobnosti i luksuza sa stilom. Ali i o brodu koji zadovoljava najviše standarde sigurnosti i maritimnih osobina. I od toga je projektant i krenuo: duboki V profil sa 19 stupnjeva nagiba na krmenom zrcalu, s dvije uzdužne strujnice i na to je nadogradio meke, elegantne linije evergreen jahte.

Ništa ovdje nije i ne smije biti opterećujuće – paluba i prolazi su otvoreni za kretanje, kokpit i salon čine jednu cjelinu, kuhinja je nešto niže smještena, ne vidi se iz salona, ali je otvorena, pa omogućuje neposrednu komunikaciju, obje spavaonice, i vlasnička i gostinjaska, imaju vlastitu prostranu kupaonicu…

Monachus 45 salon
Monachus 45 salon

Najveća brzina 34 čvora

U standardnoj verziji jahtu pokreću dva Cumminsa od po 380 konjskih snaga, koja treba omogućiti najveću brzinu od 34 čvora i brzinu krstarenja od 28 čvorova. Spremnici za gorivo od 1200 litara trebali bi biti dostatni da pri maksimalnoj brzini s jednim punjenjem spremnika preplovi 270 nautičkih milja, a pri krstarećoj 320 nM. S jačim motorima – 2 x Cummins 425 KS doseg s maksimalnom brzinom je 270, a s putnom 250 milja. Cijena standardno opremljenog Monachus Pharosa, dakle sa Cumminsima od po 380 konja je 3.200.000 kuna bez PDV-a. No, moguće su i druge opcije motora, i uređenje interijera prema željama naručitalja, pa i “zlatne špine”, kažu brodograditelji.

Dakle, prvi Pharos dotaknut će more za mjesec dana u Splitu. Model Explorer pričekat će studeni. A u međuvremenu – kaže direktor i vlasnik Hari Tabak, 27. rujna održat ćemo svečanu promociju u Splitu, u Vili Dalmacija.

Koliko predviđaju da će godišnje proizvesti brodova?

– Iz hale u Muću godišnje može izaći oko 40 brodova. Sada još to ne možemo, tek smo počeli, ali za nekoliko godina nadam se da ćemo doseći taj broj, kaže Hari Tabak.

I na kraju, vlasnik je najavio da će dio prihoda od prodaje svakog broda odvojiti za zaštitu sredozemna medvjedice za koju se dugo vjerovalo da je posve istrijebljena, ali se je u posljednje vrijeme ipak može susresti u Jadranu. A oni koji žive na moru i od mora skloni su vjerovati i tome da ako s broda spaze morsku medvjedicu da će im to donijeti blagoslov i sretnu plovidbu.

KARAKTERISTIKE

  • Dužina preko svega 13.85 m
  • Dužina trupa 13.80 m
  • Vodena linija pod punim opterećenjem 12.06 m
  • Maksimalna širina 4.20 m
  • Gaz s propelerima pod punim opterećenjem 0.95 m
  • Istinina prazan 11.4 t
  • Istisnina nakrcan 12.8 t
  • Spremnici goriva 1200 l
  • Spremnici vode 600 l
  • Maksimalni broj osoba 10

Motori

  • Standardna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 – 380 KS
  • Dodatna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 – 425 KS
  • Cijena bez PDV-a 3.200.000 kuna

Podaci za transport

  • Ukupna visina od kobilice do vrha jarbola 4.95 m
  • Minimalna transportna visina 3.97 m
Monachus 45 tlocrt
Monachus 45 tlocrt
Monachus 45 tlocrt
Monachus 45 tlocrt

Piše: Mladen Gerovac

Ilustracije layouta: Monachus

Novo

ACI – ADRIATIC NAUTICAL ACADEMY: Vrhunska škola mora Veljka Barbierija i Cina Riccija

Evo kako je nastala, funkcionirala i rasla Jadranska nautička...

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

Salone nautico Venezia 28. 5.- 5. 6: Devet dana grandioznog nautičkog sajma u Veneciji

U subotu 28. svibnja počinje nautički sajam u Veneciji - Salone nautico Venezia 2022. Trajat će punih devet dana - do nedjelje 5. lipnja....

Rose Island Lobster 49: Luksuzna talijanska verzija američkog klasika za lov na jastoge

Krajem 90-tih godina 20. stoljeća brodogradilište Rose Island osnovao je inženjer Fabio Rosa sa ciljem projektiranja i gradnje jahti po uzoru na brodove za...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here