Uz Grginićeve jahte Mirakul, na Zagrebačkom sajmu nautike izložen je bio i njihov veliki gumenjak Shark 38. Na portalu Grginićevih jahti stoji da je Shark 38 luksuzno opremljen „čamac na napuhavanje s kabinom za spavanje, s kupaonicom i kuhinjom“. Dug je od vrha prove do zadnjeg centimetra krme 11,07 m, unutarnja dužina mu je 9,73 m, a širina 3,47 m. Gaz je 0,70 m, ima spremnik goriva kapaciteta 400 litara i spremnik vode kapaciteta 100 litara. Bez motora teži dvije i pol tone. Minimalna snaga motora mu je 1 x 200 konjskih snaga, a maksimalna 2 x 350 konjskih snaga. U njemu ima mjesta za 12 osoba i kategorizacija mu je – B (offshore). Cijena cca 180.000 eura.
Talijanska kultura gumenjaka – Solemar Oceanic 44
Inače, domovina takvih „gumenih jahti“ je Italija. To je zemlja gumenjaka, gdje je gommon najmasovnije plovilo i pravo božanstvo s milijun sljedbenika u posebnim „gommone organizzazione“, sa specijaliziranim novinama i časopisima. Na nekad najpopularnijem europskom sajmu nautike Salone Nautico Genova, bilo je redovno izloženo nekoliko takvih velikih luksuznih „gumenih jahti“. U tome je prednjačio Solemar sa svojim modelima Cabin i Oceanic.
Doduše, prije 5-6 godina, baš ovdje na Zagrebačkom sajmu nautike imali smo prigodu vidjeti Solemar Oceanic 44. Bila je to jahta koja je u standardnoj opremi imala tikovinu, generator, plotter, dva hladnjaka, LCD televizor, tuš na krmi, pomoćni čamac… Ta „gumena jahta“ bila je nešto duža od 13 metara i široka čak 4,24 m, s prostranom vlasničkom kabinom u pramcu i dvije odvojene kabine u krmi, sa središnjim kuhinjskim blokom i toaletom. U kuhinji: sudoper, štednjak i hladnjak. Stol se u salonu spuštanjem pretvarao u tapecirani ležaj. LCD televizor, tikovina na palubi i u kabinama, u kokpitu sudoper i hladnjak kapaciteta 42 litre, tuš na krmi, 300- litreni tank otpadnih voda, Imao je električni winch za sidro, pomoćni čamac dug dva metra u spremištu, generator, VHF stanicu, dubinomjer i plotter Furuno, Pokretala su ga dva Cummins MerCruiser Diesel QSD Common rail motora, svaki po 320 konja. U spremnik goriva stalo je 1000 litara, a u spremnik vode 500 litara. Sve je to težilo gotovo devet tona. Tadašnja cijena mu je 385.000 eura, bez PDV-a.
Sve dosad u Hrvatskoj talijanska kultura “gommona“ nije uzela toliko maha. Jer se kod nas gumenjaci koriste kao najpraktičnija plovila za obilazak plaža, vuču skijaša i ostale oblike ljetne zabave, kao pomoćni čamci za brodice i jahte, kao interventni čamci za vojsku, policiju, obalnu stražu…
Ali evo stižu i vremena pneumatskih krstaša, a upravo će vrijeme pokazati hoće li u Hrvatskoj postati „in“.