Aktualno

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

Zadar na idra: Šest dana manifestacije posvećene očuvanju pomorske baštine

U Zadru je od 21. do 26. listopada održana...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

STANDARTE: Mega jahta po ukusu ruskog milijardera uređena raskošno kao Ermitage

Mašta bogatih jahtaša sve je neiscrpnija. A umijeće i spremnost brodograditelja prate je u stopu. Samo je važno da maštovitost kupca bude potkrijepljena s dovoljnom količinom novca. Tako morima danas plove prava košarkaška igrališta, kino dvorane, kazališta, čitavi haremi, turske kupelji u crnom mramoru, a raskošnim plovećim vilama nema broja. U novije vrijeme zaplovile su i umjetničke galerije i čitavi muzeji. Art deco je postao omiljeni stil u čijem okruženju vole uživati bogati jahtaši.

Standarte salon u carskom stilu - crveni baršun i pozlaćeno drvo namještaja
Standarte salon u carskom stilu / Foto: Tecnomar

Nedavno se toj sve većoj art-floti priključio i jedan Ermitage, muzej iz St. Petersburga, poznati carski Zimski dvorac. I to smješten u neveliku jahtu, dugu samo 37 metara. Radi se o tipskom brodu Velvet 37, djelu talijanskog brodogradilišta Tecnomar iz Viareggia, koje se specijaliziralo za takozvani potpuni custom. To znači da od broda ostaje samo naval-konstrukcija, a sve ostalo gradi mašta naručitelja. Zato se ovo više i nije običan, već extreme custom. A posebna je umjetnost sve to smjestiti u korito koje mora ploviti sigurno, brzo i daleko.

Veliki mag zadovoljavanja svih tih, najblaže rečeno, neobičnih želja u Tecnomaru zove se Maurizio Magri. On je komercijalni direktor i ima najteži zadatak: bogatog naručitelja uvjeriti da oni mogu – sve. Što god zažele to će i dobiti. Zato Mauirzio Magri iza sebe ima čitavu vojsku stručnjaka – od povjesničara umjetnosti, arhitekata, dizajnera, slikara, kipara i restauratora, do klesara, zlatara, stolara, tapetara, keramičara, i naravno vrhunskih poznavatelja najsuvremenije brodskih pogona, elektronike, navigacije i komunikacije. Rijetko ga se može naći u sjedištu firme u Viareggiju, najčešće putuje kamo god naručitelj to zaželi, da pronikne u njegove najskrovitije želje i uvjeri ga da nema neostvarivog. U igri su milijuni eura. Imao sam priliku razgovarati s maestrom Mauriziom Magrijem.

Standarte odmorište na krmi
Standarte uživanje na krmi / Foto: Tecnomar

Ruski milijarder koji je želio ploviti u Ermitageu

– Posao uvijek počinjemo tako da klijentima pokazujemo neke postojeće projekte, fotografije i crteže, tako da može odlučiti između ponuđenih stilova brodova – priča Magri. Tada slijedi izbor drveta, tkanina i ostalih materijala. Ako treba odlazimo vidjeti uživo što se od nas očekuje, tako da dizajner može napraviti crteže. Potom izrađujemo konkstrukcijske slike za svaki prostor na brodu posebno – salon, spavaonice, kupaonice… U hodu se odlučuje o vrsti mramora, stakla, dekoracijama…

Standarte media room
Standarte media room / Foto: Tecnomar

Tako je bilo i s vlasnikom plovećeg Ermitagea, Rusom milijarderom, koji je svoju jahtu nazvao „Standarte“. Magri će ovog klijenta, čija je vruća želja bila da zaplovi u Ermitageu, nazvati posebnim čovjekom, ljubiteljem ruskog carskog Empire styla. Zaželio je da brod bude posebne crvene boje i da na pramcu ima heliodrom. Bilo je to najlakše ostvariti. A ostalo je bilo vrlo vrlo zahtjevno umjetničko djelo.

– Budući je vlasnik od nas tražio da surađujem s njegovim arhitektom kako bi se kreirale drvene i mramorne kreacije u Empire stilu. Klijent nam je pokazao slike arhitentonske konstrukcije i skulptura koje trebaju inspirirati naš rad. Tada nas je pozvao u svoj dvorac u St. Petersburgu da bismo dobili nove ideje za njegov brod – priča Magri.

Standarte blagovaonica u carskom stilu
Standarte blagovaonica u carskom stilu / Foto: Tecnomar

Ali svemu tome prethodila je opsežna studija. Jer valjalo je znati: taj se neoklasicistički stil pojavio za Napoleona da bi veličao Francusku i carstvo. Car je osobno posjećivao umjetnike i obrtnike tekstila, porculana i namještaja, kako bi ih potaknuo da uzrađuju takve predmete, služeći se simbolima i idejama Rimskog carstva. Carska je Rusija vrlo spremno preuzela stil i iskoristila ga za proslavu ruske pobjede nad Napoleonom, za što je bez ustezanja također angažirala francuske obrtnike i umjetnike. Stilu nije odolio ni Staljinov komunizam, pa se arhitektura njegovoga doba naziva i Staljinov Empire style. Tako se eksponati iz carske i komunističke Rusije dospjeli u muzej Ermitage, a odatle su njegove replike posredstvom Magrija i njegove ekipe dospjele i na jahtu „Standarte“.

Dakle, nastavlja priču Maurizio Magri, osoblje brodogradilišta pregledalo je sve povijesne dokumente i analize o Empire stilu, pa smo, zahvaljujući našim drvodjelcima i tapetarima mogli po prvi puta u povijesti na jednom brodu reinkarnirati tu magičnu atmosferu…

Standarte carska spavaća soba
Standarte carska spavaća soba / Foto: Tecnomar

Standarte: Carska postelja u glavnoj spavaonici

Na stolicama, sofama je Versaceov tekstil. Versaceove su i zavjese i presvlake na krevetima. Interijeri su u mahagoniju, na podovima je tkanina moquette, u kupaonicama je mramor sa zlatnim intarzijama. Skulpture koje krase glavni salon i kino dvoranu također su od mramora. Sve dekoracije i umjetnički predmeti na brodu izrađeni su ručno.

Upravo to obilje teškog namještaja, dekoracija i mramora bio je za graditelje najveći problem. Sve je to prikladno za dvorac, pa i za kuću, ali nikako ne i za brod. Ali, naval-arhitekt riješili su i ovu specijalnu formulu brodskog statičkog momenta. Zakinut je bio jedino kapetan broda, čije je radno mjesto golemi salon-muzej sasvim primaknuo vjetrobranu kormilarnice.

Tip uređenje broda „Standarte“ sasvim je u opreci s najnovijim kompjutoriziranim sustavom koji u potpunosti upravlja svime na brodu. To je tzv. Crestron systems za kontrolu svih funkcija – od pogona do TV-a i rasvjete. Opreku nosi, namjerno ili slučajno, i ime broda. „Standarte“ je naziv jednog moskovskog studija, koji se također bavi brodskim projektima, i talijanskog progresivnog hard-rock banda.

I na kraju, koliko traje gradnja takve jahte, koliko sve to košta i imali li mušterija:– Počinjemo sa 3.775.000 eura za Velvet 83, a na drugom je kraju 20.500.000 eura za jahtu tipa Nadara 49 triple. Gradnja traje do godinu dana.

Piše: Mladen Gerovac

Fotografije: Mladen Gerovac i arhiva Tecnomar

Novo

ACI – ADRIATIC NAUTICAL ACADEMY: Vrhunska škola mora Veljka Barbierija i Cina Riccija

Evo kako je nastala, funkcionirala i rasla Jadranska nautička...

Opaka Jabuka: Mitski vulkanski otok usred Jadrana pod opsadom 1000 jedriličara!

Regata Jabuka vodičkog Jedriličarskog kluba Tijat najveća je, najzahtjevnija...

VIŠKA REGATA: Trijumf Stravaganze i posade Nika Kmetovića

Novi veliki uspjeh Dubrovčana Nika Kmetovića i posade njihovog...

SPIRIT OF SALIMA: Superjahta s ljubavlju prema Africi, Daliju i Lalliqueu

I za vlasnika Velveta 35, jahte posebne zelene boje metalnog sjaja, Maurizio Magri iz Tecnomara će reći da je to jedan „veoma poseban čovjek“....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here